Göran_Vernersson

Göran Vernersson

Direkt efter civilekonomexamen vid Uppsala universitet 1989 valde Göran Vernersson att satsa på försäljning. Först var han säljare – inom media, trycksaker och foto – och blev sen försäljningschef på företag som sålde IT-system, medlemskap och grafiska produktioner. Senare var han affärsområdeschef på Agria djurförsäkringar med ansvar för 16 säljledare och 120 säljare.

2009 startade han företaget Sälj­coachen och började genast att skaffa nya kunder genom sin egen, coachande säljmetod som han utvecklat under 20 år. Metoden presenteras i denna bok.

De största uppdragsgivarna har Göran haft inom byggbranschen, livsmedelsbranschen, hälsa/kost/träning samt en rad tekniska branscher. Han har idag stor erfarenhet av både konsumentförsäljning, B2B och telefonförsäljning och har hittills gjort över 1 000 kundmöten.

Böcker Blue Publishing publicerat: Coacha till köp – med intervjufrågor