Mediedrev 2.0

Titel: Mediedrev 2.0 – handbok i överlevnad
Författare: Karl-Ola Nilsson och Fredrik Runsiö
ISBN: 978-91-977382-5-0
Utgivningsår: 2009

Hur förbereder man sig inför en mediegranskning? Hur vänder man uppmärksamheten till sin egen fördel? Och hur rider man ut den med anseendet i behåll?

Mediedrev 2.0 bygger på succén från 2005. Den är helt uppdaterad med nyskrivna exempel. Boken ger handfasta råd och mängder av praktiska exempel. Dessutom får du en spännande inblick i några av de mest spektakulära mediehändelserna under de senaste åren. Mediedrev 2.0 riktar sig till kommunikatörer, ledningsgrupper i företag och organisationer, politiker och andra som uppträder i offentligheten.

Författare är Karl-Ola Nilsson, mediekonsult och Fredrik Runsiö, seniorkonsult på Gullers Grupp. De har ett gemensamt förflutet som pressekreterare respektive informationschef på fackförbundet Kommunal.

Några pressröster om första upplagan av Mediedrev:

»Spännande läsning och mycket nyttiga tips och råd«
Stockholms Näring

»Instruktiv för den som vill bygga en mediestrategi«
Tidningen Chef

»Konsekvent inifrån-perspektiv«
Bibliotekstjänst

Boken är slutsåld!